Τελικά το μέγεθος του πιάτου μετράει;

pexels-photo-128408

Η όρεξη με την οποία καταναλώνουμε τα γεύματά μας εξαρτάται από πολλά περισσότερα από την βιολογική μας ανάγκη να τραφούμε. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά παχυσαρκίας έχουν αυξηθεί ανησυχητικά και συνδέονται με πολλά προβλήματα υγείας. Τι μπορεί, όμως, να φταίει για αυτό;

Για ποιο λόγο έχουμε αυξημένα ποσοστά παχυσαρκίας;

Πέρα από τους κλινικούς και ψυχολογικούς λόγους που σίγουρα επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου γενικότερα, αλλά και την φυσική του τάση να αναπτύξει παχυσαρκία, σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο οι διατροφικές επιλογές του όσο και το περιβάλλον του. Η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων για έναν άνθρωπο θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο, το ύψος και πλήθος άλλων παραγόντων. Η υπερκατανάλωση θερμίδων οδηγεί σε απότομη αύξηση του βάρους, ενώ όταν αυτό συμβαίνει συστηματικά, το άτομο οδηγείται στην παχυσαρκία.

Πώς συνδέεται το μέγεθος του πιάτου με την αύξηση των ποσοστών παχυσαρκίας;

Η παρατήρηση ότι η παχυσαρκία αυξήθηκε περισσότερο τα τελευταία χρόνια σε σχέση με τα προηγούμενα, οδήγησε τους ερευνητές στην αναζήτηση του γιατί συμβαίνει αυτό. Αποφάσισαν, λοιπόν, να συγκρίνουν τις διατροφικές συνήθειες των σύγχρονων ανθρώπων με αυτές των παλαιότερων. Και σε τι συμπέρασμα κατέληξαν;

Οι επιστημονικές μελέτες έδειξαν ότι πλέον οι μερίδες του φαγητού που καταναλώνουμε είναι αισθητά μεγαλύτερες σε σχέση με αυτές που υπήρχαν στο παρελθόν. Στα εστιατόρια οι μερίδες του φαγητού σερβίρονται σε μεγαλύτερα πιάτα, η ποσότητά τους έχει αυξηθεί, ενώ, σύμφωνα με μελέτες, έχουν διπλασιαστεί σε αριθμό σε σχέση με αυτές που υπήρχαν μερικές δεκαετίες πριν.

 

Ακόμη και στην καθημερινότητά μας, στο σπίτι, οι μερίδες του φαγητού δείχνουν να είναι πλουσιότερες. Τα πιάτα που χρησιμοποιούνται είναι μεγαλύτερου μεγέθους συγκριτικά με το παρελθόν, ενώ και οι συσκευασίες των τροφίμων περιέχουν πλέον πολύ μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντος. Άρα, η σημερινή υπερκατανάλωση που βιώνουμε είναι ίσως η αιτία που έχουν αυξηθεί τα ποσοστά παχυσαρκίας και μάλιστα, σε τόσο νεαρές ηλικίες.

Πώς μπορώ να μειώσω την ποσότητα που τρώω χωρίς να πεινάω;

Ακόμη και αν θεωρούμε ασήμαντο το μέγεθος του πιάτου που χρησιμοποιούμε όταν τρώμε…αυτό μετράει! Όσο πιο μεγάλο πιάτο χρησιμοποιείς τόσο πιο εύκολο είναι να το παραγεμίσεις και τελικά, να θεωρήσεις ότι αυτή είναι η σωστή ποσότητα φαγητού για εσένα.

Τι πρέπει να κάνω λοιπόν;

Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να αλλάξεις κάποιες από τις καθημερινές σου συνήθειες και επιλογές. Και πρώτα από όλα, δοκίμασε να χρησιμοποιείς μικρότερα πιάτα όταν σερβίρεις το φαγητό, και ίσως και μικρότερα εργαλεία σερβιρίσματος (αντί για τεράστιες κουτάλες).

Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με τα ποτήρια. Αν επιλέξεις ψηλό ποτήρι αντί για χαμηλό, το πιο πιθανό είναι ότι θα θεωρήσεις ότι ήπιες λιγότερο από ό, τι συνήθως.

Και στο σούπερ μάρκετ όταν ψωνίζεις μπορείς να δοκιμάσεις να αλλάξεις κάποιες από τις συνήθειές σου. Μην επιλέγεις μεγάλες συσκευασίες αν δεν χρειάζεσαι πραγματικά όλο το περιεχόμενό τους. Μέτρησε τα άτομα και την ποσότητα που πραγματικά χρειάζεσαι και αγόρασε τη σωστή συσκευασία. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα για το συγκεκριμένο τρόφιμο, πριν τα τοποθετήσεις στη συντήρηση στο σπίτι σου, χώρισέ τα σε μικρές μερίδες ώστε να μην αναγκαστείς να τα μαγειρέψεις όλα μαζί!

Το σημαντικότερο, όμως, από όλα είναι όταν τρως να αφοσιώνεσαι στη διαδικασία αυτή και να μην αποσπάται η προσοχή σου, ούτε να παρακολουθείς παράλληλα τηλεόραση ή να μιλάς. Αφιέρωσε λίγη ώρα στο γεύμα σου, φρόντισε να είσαι πάντα καθισμένος σε τραπεζαρία και χωρίς να κάνεις ή να διαβάζεις τίποτε άλλο παράλληλα. Η στιγμή του φαγητού είναι σημαντική και θα πρέπει να της αφιερώνουμε το χρόνο που της αξίζει.

Πηγή : www.doctoranytime.gr

Αναζήτηση

Τελευταίες Καταχωρήσεις